W motocyklach należy zawsze stosować oleje odpowiadające zaleceniom producenta. Ponadto należy co jakiś czas stosować tak zwane płukanki do silnika, pozwalające oczyścić cały układ z zanieczyszczeń, pozostałości procesu spalania oraz innych niepożądanych elementów. Często w parze z wymianą oleju idzie także wymiana filtra na nowy.
Lepkość olejów silnikowych to pierwsza istotna sprawa. Większość produktów posługujesz się tą samą klasyfikacją, co pozwala na szybkie odnalezienie odpowiedniego oleju. Odmienna będzie wartość tego parametru w niskich temperaturach, odmienna w wysokich (czyli w czasie pracy silnika). Oczywiście ważniejsza jest lepkość wysokotemperaturowa.
Jakość oleju może zostać wyrażona przez dwa systemy klasyfikacji. Pierwszy to JASO dedykowany dla silników czterosuwowych, drugi to ISO stosowany w silnikach dwusuwowych. W klasyfikacji JASO znajduje się także podział na MA, czyli oleje do wspólnego obiegu całego układu oraz MB, czyli oleje do połączonych systemów smarowania.
Ponadto oleje silnikowe można podzielić na mineralne, półsyntetyczne oraz syntetyczne. Specjaliści dość zgodnie twierdzą, że najlepszym wyborem będzie produkt syntetyczny, zawierający dużą porcję uszlachetniaczy. Oleje syntetyczne są z reguły droższe niż ich pozostałe odpowiedniki, jednak istnieje szansa na odnalezienie stosunkowo tanich wyrobów w ofercie: https://liquimoly.sklep.pl/86-olej-silnikowy-do-motocykla . Z pewnością wybór takiego oleju przełoży się na warunki pracy silnika.
Na koniec warto podkreślić, że cena oleju silnikowego dla motocykli mieści się przedziale od 50 do nawet ponad 100 zł w przypadku jednolitrowego opakowania.