Podział elewacji

/
Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Elewacja – “twarz” budynku

Zewnętrzna powierzchnia ścian budynku razem ze wszystkimi elementami, które się na niej znajdują nosi miano elewacji. Mówi się, że jest to wizytówka budynku, gdyż stanowi reprezentację dla otoczenia. Jednak nie tylko ma znaczenie estetyczne, ale przede wszystkim chroni budynek przed warunkami atmosferycznymi. Dlatego też bardzo ważny jest wybór wykończenia. Jeśli chodzi o ten etap prac, elewację można podzielić na:

– tynki cienkowarstwowe, z których wyróżnia się mineralne, akrylowe, silikonowe

tynki grubowarstwowe

– tz cegły – dzięki współczesnej technologii to rozwiązanie bardzo dobre, gdyż materiał ten jest solidny i wytrzymały

– tz płytek klinkierowych – trwałe i estetyczne wykończenie, praktycznie nie do odróżnienia od cegły

– tz kamienia – trwała elewacja, stosuje się kamienie naturalne (dolomity, wapienie) oraz sztuczne (konglomeraty kamienne)

– tz drewna – wymaga konserwacji, ale zyskuje na walorach estetycznych. Deska elewacyjna imitacja drewna doskonale wpisuje się w krajobraz.

Temat elewacji jest bardzo obszerny, gdyż współcześnie jest wiele przeróżnych rozwiązań, którzy oferują budowlani producenci, jednak podane wyżej są tymi podstawowymi.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Akumulator samochodowy – jakie ma zadania?
Akumulator samochodowy – jakie ma zadania?
Akumulator samochodowy jest jedną z najważniejszych części Twojego pojazdu. Zapewnia on zasilanie wszystkich elementów elektrycznych i akcesoriów Twojego samochodu, w […]
Na co zwracać uwagę podczas wyboru kolagenu?
Na co zwracać uwagę podczas wyboru kolagenu?
Kolagen to składnik stanowiący jeden z najważniejszych budulców skóry. Poprawia jej jędrność, sprężystość i gładkość. Jednak im jesteśmy starsi, tym […]
Jaka forma reklamy może być skuteczna dla przedsiębiorcy?
Jaka forma reklamy może być skuteczna dla przedsiębiorcy?
„Reklama dźwignią handlu” – to popularne powiedzenie nie mija się z prawdą, lecz wypadałoby uzupełnić je o jakość samej reklamy […]