Z roku na rok coraz większą popularność zyskuje tzw. reklama ambientowa. Obejmuje ona rozmaite nowoczesne formy przekazu, które charakteryzują się bardzo wysokim poziomem interakcji z odbiorcami oraz dużą świeżością koncepcyjną. Doskonałym przykładem są choćby banery na dachach samochodów czy wielkoformatowe iluminacje na budynkach. Z przykładem realizowania tych drugich projektów można zapoznać się na stronie https://be-media.com.pl/oferta/ambient-2.html.
Ambient marketing to nic innego jak reklama niestandardowa, która zazwyczaj zaskakuje, a często też wzbudza spore kontrowersje. Ogromnie istotną rolę odgrywają tutaj nietypowe nośniki przekazu, takie jak wiaty znajdujące się na przystankach autobusowych, elewacje wysokich obiektów budowlanych czy elementy wyposażenia lokali usługowych. Omawiana reklama nieustannie ewoluuje i obejmuje przede wszystkim jednorazowe akcje marketingowe, mające na celu zwrócenie uwagi wielu potencjalnych klientów. Z tego względu czerpie pełnymi garściami ze świata sztuki, teatru oraz szeroko rozumianej popkultury.
Świetnym przykładem ambient marketingu są choćby działania pewnej sieci fast foodowej, która swego czasu zdecydowała się na napełnienie miejskich citylightów (wiat, tablic naściennych itp.) zmieloną kawą. Była to niezwykle skuteczna promocja tego aromatycznego napoju serwowanego w poszczególnych placówkach. Dodajmy, że kluczową zaletą reklamy ambientowej jest jej interaktywny charakter, objawiający się zdolnością maksymalnego zaangażowania odbiorców.