Wiele osób, które prowadzą własną firmę, bądź też dopiero zastanawiają się nad jej otworzeniem, zadaje sobie pytanie – czy dadzą radę prowadzić księgowość samodzielnie, czy lepsze będzie poproszenie o pomoc księgowej. Rozważane jest także to, w czym może pomóc księgowa, skoro większość rzeczy przedsiębiorca może robić sam oraz czy wynajęcie firmy księgowej na pewno się opłaci i po co ponosić dodatkowe koszty?
Trzeba zdawać sobie jednak sprawę, że prowadzenie firmy to nie tylko wystawienie faktury online, ale także szereg innych czynności. Musimy przecież co miesiąc obliczać należne składki do ZUS za siebie i za swoich pracowników (o ile ich zatrudniamy). Do tego dochodzi czas spędzony na rozliczeniach miesięcznych oraz rocznych, które są utrapieniem dla niejednego przedsiębiorcy.
W takiej sytuacji najlepiej będzie poszukać usługi księgowe online. Nie są one zazwyczaj drogie i kosztują około 100-200 zł miesięcznie, jeżeli nie wystawiamy zbyt wielu faktur. Na początku prowadzenia firmy z pewnością będzie to idealne rozwiązanie dla młodego przedsiębiorcy, który nie jest zaznajomiony z przepisami prawa podatkowego i przez tę nieznajomość mógłby narobić sobie sporo kłopotów. Urzędy bowiem tylko czekają na najmniejszy błąd ze strony podatnika, by mieć okazję do wymierzenia mu mandatu.
Warto więc zapobiec takiej sytuacji, zawczasu wynajmując dobre biuro rachunkowe. Pomoże nam ono z rachunkami i sprawi, że nie będziemy musieli sami martwić się o prowadzenie rachunkowości w naszej firmie.