Skuteczność marketingowa po części odpowiada za powodzenie sprzedaży. Dlatego firmy poszukują efektywnych narzędzi reklamowych, które zapiszą się w pamięci klienta. Do standardowych nośników reklamy należą: ulotki, wizytówki i różnego rodzaju gazetki branżowe. Takie materiały reklamowe przekazują informacje o firmie oraz przybliżają specyfikę danej działalności. Potrzebne są jednak jeszcze bardziej oryginalne formy, dzięki którym marka będzie błyskawicznie kojarzona przez klientów.
Pomysłów na ciekawą promocję za pomocą gadżetów jest sporo. Coraz częściej wykorzystywany jest pendrive reklamowy, który na różne sposoby może przyciągnąć uwagę klienta. Pendrive reklamowy to szerokie możliwości personalizacji – rodzaj obudowy, kolorystyka. Na takiej marketingowej formie pamięci przenośnej umieszczane jest najczęściej logo, nazwa przedsiębiorstwa lub hasło związane z działalnością firmy. Zaletą takiego gadżetu jest niewątpliwie atrakcyjny design, różnorodność kształtów i form. Nowoczesne środki reklamowe świadczą na korzyść przedsiębiorstwa i jego wizerunku – innowacyjna firma podąża również za nowinkami technicznymi.