Podstawowe zasady otwierania win

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Wino to jeden z najpopularniejszych trunków na całym świecie, ponieważ charakteryzuje się niezwykłym aromatem i smakiem. Idealnie nadaje się ono do picia zarówno podczas uroczystych wydarzeń i imprez, jak i w trakcie zwykłych obiadów czy kolacji. W momencie podawania wina kluczowe znaczenie ma zawsze sposób jego otwierania, który musi być zgodny z konkretnymi zasadami. Zostaną one szczegółowo opisane w dalszej części artykułu.

Kilka przydatnych wskazówek

Aby prawidłowo otworzyć omawiany trunek, należy przede wszystkim posiadać dedykowany zestaw do wina. Składa się on zazwyczaj z niewielkiego nożyka, korkociągu oraz wysokiego kieliszka. Pierwszym krokiem jest zawsze delikatne usunięcie plastikowej folii otaczającej górną część szyjki butelki – najlepiej za pomocą wspomnianego nożyka. Następnie można przejść do odkorkowania wina. Pamiętajmy, aby śrubę korkociągu wbić w sam środek gumowego korka, bo dzięki temu stosunkowo łatwo uda się go wyjąć. Zalecana jest przy tym metoda dźwigni, czyli przytrzymywanie butelki jedną ręką i pociąganie za uchwyt drugą. Zwieńczeniem procesu jest wytarcie serwetką szyjki (zarówno od środka, jak i na zewnątrz), a także zweryfikowanie wyglądu oraz stanu korka.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Co usprawni budowę domu?
Co usprawni budowę domu?
Praktyczne podejście do budowy domu pozytywnie wpłynie na wszystkie jego etapy budowy. Przemyślane i rozsądne rozpisanie planu nie tylko ułatwi […]
Stoły drewniane, czy metalowe?
Stoły drewniane, czy metalowe?
Urządzając część jadalną naszego mieszkania, często stajemy przed trudnym wyborem dotyczącym tego, jaki stół powinien się tam znaleźć. Najlepiej, gdyby […]
Jaka forma reklamy może być skuteczna dla przedsiębiorcy?
Jaka forma reklamy może być skuteczna dla przedsiębiorcy?
„Reklama dźwignią handlu” – to popularne powiedzenie nie mija się z prawdą, lecz wypadałoby uzupełnić je o jakość samej reklamy […]