Jako kierownik restauracji, wiesz jak ważne jest, aby utrzymać swój personel szczęśliwy. W końcu szczęśliwi pracownicy to lepsze doświadczenia klientów i więcej pieniędzy w banku.
Ułatw im przyjęcie zamówienia. Miej menu na stołach, aby klienci nie musieli polegać na pamięci lub prosić o nie z wyprzedzeniem. Jeśli jest kilka stron, trzymaj pierwszą stronę w widocznym miejscu, aby klienci mieli do niej łatwy dostęp. Dobrą praktyką jest również umieszczenie zdjęcia pozycji z menu w pobliżu kasy lub w innym dogodnym miejscu, gdzie klienci mogą je zobaczyć przed złożeniem zamówienia.
Upewnij się, że kelnerzy mają wystarczająco dużo miejsca do pracy bez ciasnoty i przeszkód ze strony innych pracowników lub klientów. Można to zrobić, ustawiając krzesła przy stolikach lub chowając je, gdy nie są potrzebne. Upewnij się, że kelnerzy mają wystarczająco dużo miejsca do zapisywania zamówień i nie obkładaj ich innymi przedmiotami, takimi jak menu, napoje itp., które mogą odwrócić ich uwagę od głównego zadania, jakim jest przyjmowanie zamówień i szybkie dostarczanie potraw po ich przygotowaniu w kuchni.
Większość restauracji posiada dziś systemy POS, które służą do ułatwienia pracy kelnerów. Systemy POS to świetny sposób, aby pomóc Twoim kelnerom i barmanom. Łatwo jest zapomnieć, co się zamówiło, zwłaszcza jeśli jest się w trakcie długiego posiłku z przyjaciółmi lub rodziną. To może prowadzić do zamieszania, które może prowadzić do kłótni między serwerami i klientami.