Zgodnie ze stwierdzeniem, że reklama jest dźwignią handlu, współczesny biznes nie może obejść się bez szerokich działań promocyjnych. Chcąc zatrudnić się ze specjalistami w tej dziedzinie, problematyczny okazać się może wybór między agencją reklamową a agencją interaktywną. Oto najważniejsze podobieństwa i różnice między nimi.
Zarówno agencja reklamowa, jak i agencja interaktywna zajmują się szeroko rozumianą promocją firmy czy marki (sprawdź: Agencja Interaktywna Poznań). W obu przypadkach można skorzystać z oferty, aby zastosować skuteczną reklamę swojej marki, która dotrze do wybranej grupy docelowej i zachęci konsumentów do decyzji zakupowej. Obie agencje wpływają także na public relations i tworzą odpowiedni wizerunek firmy.
Różne są jednak kanały dotarcia do odbiorców. Agencja reklamowa korzysta przede wszystkim z tradycyjnych form reklamy, a więc reklamy telewizyjnej, prasowej, radiowej, reklamy na billboardach, ulotkach, w miejscach sprzedaży czy na opakowaniach produktów. Z kolei agencja interaktywna swoje działania tworzy przede wszystkim w sieci, uwzględniając przy tym: pozycjonowanie i optymalizację stron, reklamę internetową czy kampanie promocyjne w mediach społecznościowych. W tym przypadku łatwiej jest określić konkretną grupę odbiorców, na przykład uwzględniając ich wiek czy płeć.
Aby wybrać agencję odpowiednią dla siebie, trzeba najpierw przyjrzeć się bliżej swoim potrzebom, nie zapominając o tym, kim jest grupa docelowa dla pewnych produktów czy usług. Przykładowo, chcesz otworzyć sklep internetowy lub prowadzisz go, najlepiej jest sięgnąć po usługi agencji interaktywnej, co pozwoli na szybkie dotarcie do użytkowników internetu.