Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Najbardziej krytyczne systemy to te, bez których Twoja firma nie może żyć.
Istnieją jednak pewne systemy, których brak powoduje poważne bóle głowy u właścicieli małych firm. Oto pięć najczęstszych z nich:
Jeśli nie masz systemu do zarządzania przepływem gotówki, łatwo jest napotkać problemy. Może się okazać, że nie będziesz w stanie zapłacić rachunków na czas lub będziesz musiał pożyczać pieniądze od przyjaciół i rodziny, aby tylko zrobić listę płac.
Większość małych firm zatrudnia pracowników, którzy otrzymują wynagrodzenie według ustalonego harmonogramu (np. co tydzień lub co dwa tygodnie). Zarządzanie godzinami pracy i płacami pracowników jest kluczowe dla zachowania zgodności z prawem pracy i efektywnego zarządzania kosztami. Niedopełnienie tego obowiązku może skutkować pozwami i karami ze strony agencji stanowych i IRS za niezapłacone podatki lub składki na ubezpieczenie od bezrobocia.
Posiadanie zbyt dużej ilości zapasów jest kosztowne; posiadanie zbyt małej ilości może oznaczać utratę klientów, ponieważ nie mogą oni znaleźć tego, czego szukają, kiedy przychodzą do Twojego sklepu lub biura. Dobry system zarządzania zapasami pomoże Ci uniknąć obu tych scenariuszy poprzez śledzenie sprzedaży w stosunku do poziomu zapasów, dzięki czemu będziesz wiedział, kiedy zamówić więcej i kiedy trzeba pozbyć się niektórych zapasów, aby nie były nieświeże.
System ocen okresowych pracowników jest ważnym elementem każdej organizacji, która chce rozwijać swoich pracowników. System do oceny okresowej to narzędzie, które pomaga ocenić wydajność każdego pracownika, dzięki czemu można zidentyfikować tych, którzy potrzebują szkoleń i coachingu oraz tych, którzy powinni zostać zwolnieni.