Coraz większą popularnością cieszą się ruchy zero-waste i less-waste, a troska o środowisko jest postawą coraz powszechniejszą wśród dużej grupy ludzi. Dlatego też firmy i marki muszą uświadomić sobie, że generowanie niepotrzebnych przedmiotów, które szybko staną się odpadami, nie jest już mile widziane, a wręcz może odstraszać potencjalnych klientów, szczególnie tych młodszych. Jak więc reklamować się w czasach, gdy plastikowe gadżety nie cieszą się już powodzeniem?
Less-waste to idea, której głównym celem jest zminimalizowanie ilości generowanych odpadów. Jej fani raczej unikają rzeczy, które do niczego nie służą, są kiepskiej jakości lub powstały z dużych ilości trudnego do zrecyklingowania plastiku. Dlatego jeśli w naszej grupie docelowej są osoby dbające o środowisko, dobrym posunięciem jest postawienie na jakość i funkcjonalność naszych gadżetów reklamowych. Przedmiot, który można wykorzystywać na co dzień, nie tylko nie stanie się szybko odpadem, ale przy okazji będzie doskonałym nośnikiem reklamy, gdyż jest spore prawdopodobieństwo, że logo naszej firmy zobaczy wtedy większa grupa odbiorców. Warto też postawić na prostotę – prawdopodobnie każdy z naszych potencjalnych klientów ma już pen-drive’a, kubek termiczny czy torbę na zakupy i nie potrzebuje duplikatów, natomiast zwykły długopis przydaje się zawsze. Tutaj: https://gadzety.grafores.com.pl/kategorie/dlugopisy-reklamowe/dlugopisy-eko znajdziemy długopisy wykonane z naturalnych, łatwo rozkładających się materiałów – doceni je każdy, niezależnie od tego, czy interesuje się ochroną środowiska, czy nie.