Jaka forma reklamy może być skuteczna dla przedsiębiorcy?

„Reklama dźwignią handlu” – to popularne powiedzenie nie mija się z prawdą, lecz wypadałoby uzupełnić je o jakość samej reklamy i jej formę. Wybór odpowiedniego rodzaju promocji dla naszej działalności to nie lada wyzwanie, nikt nie chce przecież wyrzucać pieniędzy w błoto. Podpowiadamy jak to zrobić krok po kroku.

Fizycznie czy w sieci?

Najważniejszym kryterium przy doborze formy reklamy jest zakres naszej działalności oraz branża, w której działamy. Musimy wziąć pod uwagę przede wszystkim to, do kogo dana promocja ma trafić, czyli określić grupę docelową. Warto wyznaczyć też konkretny budżet na ten cel. Jeżeli prowadzisz biznes w internecie – skieruj swoje działania w tym kierunku. Dobrym pomysłem będzie wykupienie banerów, założenie newslettera, marketing szeptany lub zamieszczenie swojej oferty w mediach społecznościowych.

Zdecydowanie większy zakres możliwość mają przedsiębiorstwa działające stacjonarnie lub w modelu łączonym. Tutaj, oprócz reklamy w sieci, możemy pokusić się także o dystrybucję fizycznych ulotek, rozwieszanie plakatów, zatrudnienie promotora lub inwestycję w różnego rodzaju potykacze oraz standy reklamowe

Nie ograniczaj się

Idealny model marketingowy to taki, który działa na wielu poziomach. Pamiętajmy, że zainteresowanie odbiorców to tylko pierwszy etap, a skuteczna reklama musi nie tylko kusić, ale także informować oraz edukować w zakresie naszych usług. Inwestycja w narzędzia promocji ma bowiem służyć przede wszystkim budowaniu bazy stałych klientów oraz zdobywaniu ich lojalności.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 × trzy =